Sarımsaklı

27 Ağustos - 30 Ağustos arasında ailecek Sarımsaklı'da kısa bir tatile gittik.
Sarımsaklı, Balıkesir'in Ayvalık ilçesine bağlı olan bir tatil beldesidir. İsmini sarımsak taşından almaktadır.

Konaklama için Çınar Oteli seçtik ve yarım pansiyon seçeneğinden faydalandık. Otel güzel ve temiz. Deniz kenarında bulunmakta ayrıca bir de havuzu var. Yemekler özenli ve lezzetli, çalışanlar ise güler yüzlü. Konaklama süresi boyunca hiçbir sıkıntı yaşamadık ve çok memnun kaldık. Gelecek sene tekrar gelmeyi düşünüyoruz...

Sarımsaklı'da yapabilecekleriniz :
İlk olarak akşam üzeri ve geceleri sahil yolu boyunca yürüyüş yapmanızı, gezmenizi tavsiye ederim.
Lunaparka da uğramanızı tavsiye ederim çok büyük değil ama kesinlikle eğlenebilirsiniz. Ayrıca lunaparkın hemen arkasında hediyelik eşya pazar yeri var.
Geceleri yapabileceğiniz bir diğer şey ise araba/bisikletle gezinti. Dört kişilik seçenek bile var.
Fayton gezintisi ise, gündüzleri veya geceleri yapabileceğiniz bir etkinlik.

Sahil ve deniz :
Sarımsaklı sahili uzunluğu ile tanınmaktadır. Ayrıca nispeten temiz bir plajdır
Su güzel fakat soğuktur ve denizi çok derin değilidir.
Sahilde saat 11-12 gibi seyyar satıcılar dolaşmaya başlıyor; mısır, incir, simit ve midye dolma satıyorlar. Bir, iki saat sonra ise kıyıya yanaşan balık ekmek tekneleri vardır. Ayrıca öğleden sonra kavun içi dondurma satan bir teknede plaja yanaşıyor.

Turlar :
Gemi turu :
Sarımsaklı'da iki şirket : Kılıçbey ve Doğanay gemi turu yapmaktadır.
Biz
Doğanay Tur ile tura çıktık. Sabah 11'de hareket ettik ve 18.30'da döndük. Gemi iki katlı ve birde denize açılan bir su kaydırağı vardı.
Yemekte balık (hamsi) ve dileyene de tavuk vardı. Hamsiler lezzetliydi ve doymayana tekrar servis ediliyordu.
Tur boyunca adaların kıyılarında ve koylarda yüzme olanağı vardı. Ayrıca Cunda Adası'nı da bir rehber eşliğinde gezdirdiler.
Tur ve çalışanlar da eğlenceliydi. Turu 10. Yıl Marşı'nı söylerek ve büyük bir Türk Bayrağı açarak sonlandırdık.
Fakat aralıksız ve son ses müzik arada az da olsa rahatsız edici oluyordu, küçük çocuklarla özellikle daha sakin bir tur tercih edilebilir. Bunun dışında gayet güzel bir geziydi.

10. Yıl Marşı eşliğinde Türk Bayrağı açtık

Ets ile Ayvalık turu :

Ets Tur ile bir Ayvalık turuna çıktık, Cunda Adası, Cennet Tepesi, Şeytan Sofrasını gezdik ve gördük ayrıca birde zeytinyağı fabrikasına da gittik. Tur çok iyi geçti fakat her zaman kendi başıma gezmeyi tercih etmişimdir.

Cunda Adası

Yakında gezilecek yerler :
Eğer arabayla geldiyseniz Sarımsaklı'nın etrafını kendiniz gezebilirsiniz.
İlk durağınız Şeytan Sofrası olmalıdır bence. Dağın tepesindeki bu yer göz alıcı manzarası ile dikkat çeker ve en güzel gün batımlarına tanık olabileceğiniz bir yerdir. Ayrıca şeytanın ayak izi olduğuna inanılan bir çukurda buranın ününe ün katmıştır. Fakat şimdiden uyaralım, akşam üzeri çok kalabalık olmaktadır.
İkinci görmeniz gereken yer ise Cennet Tepesidir. Tepe size inanılmaz bir manzara görmenizi sağlar.
Bu iki turistik yer dışında Ayvalık merkezi ve Cunda Adası'nı da kendiniz gezebilirsiniz.

Eğer biraz daha uzaklaşmak isterseniz Kaz Dağı Milli Parkına da gidebilirsiniz.  Balıkesir ve Çanakkale'nin içinde bulunan Kaz Dağlarını görmek için yola erkenden çıkmanızın gerek. Sarımsaklı'dan yaklaşık 80 kilometre uzaklıktan olan Milli Parkı gezmek birkaç saati bulabilir bu nedenle en geç 14'te oraya ulaşmanızı tavsiye ederim

DİPNOT (9/7/17) : Geçen sene Sarımsaklı'ya ve Çınar Hotel'e tekrar gitmeyi düşündüğümüzü yazmıştım ve öylede yaptık.

Sarımsaklı'yı yine çok beğendik. Fakat otel yarım pansiyon seçeneğini kaldırmış ve sadece her şey dahil konaklama sunmaktaydı. Bu nedenle kalitenin bir tık düştüğünü düşünüyorum.

Bu sayfadaki tüm fotoğraflar şahsım tarafımdan bir Nikon FM10 ile çekilmiştir.